Mikor jó egy gép motorja, hengere?
Általánosságban kompressziómérés nélkül is elmondható, ha berántó fogantyúnál megtartva pár másodpercig tartja magát, akkor jó, ha gyorsan leszalad a madzagon, akkor kompresszióhiányos lehet a motorunk, felújjításra szorulhat.
Miért megy egy darabig, bemelegszik és leáll?
A gyújtás elektronika meghibásodásának első jelei. A gyújtásban lévő tirisztor melegen már nem megfelelően vezeti az áramot. Kikapcsol. Fokozatosan egyre kevesebb időt megy a gép, végül hidegen sem indul. Gyújtóegységet kell cserélni a probléma elhárítása érdekében.
Nem tudom beindítani!
Gyakran előforduló hiba, a túlszivatás. Túldúsúl benzinnel az égéstér. A nem megfelelő arányú benzin levegő keverék nem képes begyulladni. Gyertyát kivéve a gépet lefelé fordítva, rántsuk be több alkalommal. a gép kiszellőzik, kifröcsköli az üzemanyag felesleget. Gyertyát visszarakva szivató nélkül indíthatjuk a fűrészt.
Miért gyengül el vágás közben?
Egy-két karika fa levágását követően elgyengül, fullad a gép, majd megáll. Nem kap üzemanyagot. Ez lehet benzinszürő dugulás, vagy karburátor hiba. Cseréljük vagy fújjuk ki a benzinszűrőt. Ha még mindíg nem jó. Nézzük át a karburátort, cseréljünk membránt és ellenőrizzük a henger és karburátort összekötő vákumcsövet.
Miért vág férre a láncfűrész?
Láncélezés vagy láncvezető félre kopási gond. Élezzük egyenletesre a láncot vagy cseréljük a láncvezetőt.
Miért pörög alapjáraton is a lánc?
A kuplung rugó elszakadhatott, cseréljük. Más esetben a megemelkedett alapjárati fordulatszám utalhat: karburátor alapjárati beállítása nem megfelelő, bekeményedett a karburátor membrán vagy fals levegőt szív valahol a motorunk. Utóbbi lehet szimeringszakadás ,hengertalp fellazulás, vákumcső kiszakadása, lyukas benzincső.
Nem találod a problémád leírását? Hívj a +36-30/256-6678 számon és kérdezz!
Szabados Péter